fbpx

7 gyakori hiba, amit a Jegyespárok elkövetnek az esküvőjük szervezése során

Egy esküvő megszervezése izgalmas feladat minden Jegyespár életében. Hatalmas lendülettel és lelkesedéssel vág neki ennek a csodákkal teli világnak minden szerelmes Menyasszony és Vőlegény, majd szembesül a ténnyel előbb vagy utóbb, hogy a könnyűnek hitt teendőhalmaz, annyira még sem egyszerű.

Habár mindenki szeretné a lehető legszebbé varázsolni, tökéletesen megszervezni élete legfontosabb napját, a készülődés időszakát nagyon sok buktató, hibalehetőség és csalódás keserítheti meg.

Azért írom ezt a bejegyzést, hogy az itt leírt tapasztalatok, tanácsok segítségével Ti elkerülhessétek azokat a gyakori hibákat, amelyeket nagyon sok Jegyespár elvét a saját esküvője szervezése során, mert teljesen új számára ez a terület és az egész esküvői piac. Bízom benne, hogy lentebbi tanácsok segítenek, hogy Nektek végig boldog legyen a készülődés időszaka és a mosolyok elkísérjenek Titeket az első perctől az utolsóig.

1, „Kupis szoba”

A legtöbb Menyasszony és Vőlegény arról számol be nekem, amikor elkezdünk beszélgetni, levelezni, vagy esküvői tanácsadásra érkeznek hozzám, hogy amikor neki vágtak az esküvőjük megszervezésének, akkor egy olyan érzésük volt, mintha beléptek volna egy hatalmas kupis szobába és hirtelen azt sem tudták, hogy minek kezdjenek neki. Persze jó tanácsok érkeztek bőven az ismerősöktől, de ezek sokszor egymással ellentétesek voltak és egyik sem adott igazán nyugalmat, vagy rálátást arra, hogy miként is kellene haladniuk, hogy minden rendben legyen.

Korábban már írtam egy blogcikket ebben a témában: „Hogyan kezdj neki az esküvőd szervezésének” címmel, érdemes azt is elolvasnod.

A jó sorrend egy esküvő megszervezésénél nagyon fontos, főként az elején, hogy ne alakuljon ki kapkodás, vagy tűzoltásszerű fejetlenség, stresszes érzés bennetek, amikor menet közben arra döbbentek rá, hogy néhány fontos teendőre nem is gondoltatok, ami esetleg boríthatja az addig leszervezett dolgokat.

Fontos, hogy a szervezést először az esküvői helyszín kiválasztásával kezdjétek, amivel együtt az esküvő dátuma is fixálódik. A helyszín sok mindent meg fog határozni és a büdzsé egy jelentős részét képezi, így ez legyen az egyik legelső és legfontosabb teendő, amivel kezditek a Nagy Nap tervezését. Ezt követően pedig a szolgáltatói csapat kiválasztásával folytassátok, akármennyire is kecsegtető lenne már az elején a dekorációval, vagy a menyasszonyi ruhával indítani.

A Menyegzői Tervező Naplót pontosan azzal a motivációval alkottam meg, hogy átlátható útmutató legyen előttetek, egy működő esküvőszervezői tematika, amivel kristálytisztává válik mindaz a teendő halmaz, ami Rátok vár a szervezés során és sose érezzétek elveszve magatokat a feladat-tenger kellős közepén.

Fontos lenne, hogy a készülődés időszakát is nyugalomban, boldogan tudjátok megélni, mert az itt megélt lelkiállapot óhatatlanul rávetül a Nagy Napra is. Ha végig egy folyamatos stresszben és feszültségben élitek meg a készülődést, akkor ez az érzés garantáltan Veletek lesz a Nagy Napon is, így pedig megfosztjátok magatokat azoktól az élményektől, amik Rátok várnának aznap, életetek egyik legfontosabb napján. Erre sajnos nem szoktak gondolni a Jegyespárok.

Fontos lenne, hogy ne csak átszaladjatok idegesen a Nagy Napon, hanem megtudjátok élni azt a sok-sok csodaszép pillanatot a szeretetteitek körében, ami miatt az egész eseményt szervezitek. Hogy olyan örömteli élményekkel gazdagodjatok aznap, amelyek egy életen át elkísérnek Titeket a házas évek során is. Hogy legyen, amiből töltekezni a szürke hétköznapokon és amikor picit nehezebb időszakok, kihívások kerülnek elétek. Legyen, ami emlékeztet Titeket arra, hogy miért is vágtatok közösen neki ennek az utazásnak.

Fontos lenne, hogy a házasságotoknak örömteli élményekkel vágjatok neki, feszültség és stressz helyett. 

2, Ütemterv

Egy esküvő rengeteg apró mozaikból épül egy egységes egésszé, bár az elején úgy tűnik, csak néhány teendővel jár az egész. Viszont, ahogy haladtok a szervezéssel rájöttök, hogy bizony rengeteg apróság van még az egyes teendőkön belül is, amikről dönteni kell, amit át kell gondolni. Ez általában meglepetésként szokta érni a Jegyespárokat.

Az a legjobb, ha a szervezés lépéseit lebontjátok kisebb teendőkre és megtervezitek az előttetek álló hetek, hónapok feladatait, határidőkkel megjelölve. Ezzel elkerülhető a kapkodás és a stressz, hiszen végig előttetek lesz egy terv a Rátok váró feladatokkal. Ha pedig plusz elintéznivalók merülnek fel, akkor is áttekinthető lesz, hogy hová és hogyan tudjátok a haladási ütemtervbe azt beilleszteni.

Összeállítottam egy részletes Esküvőszervezői Időrendet, amit kifejezetten a Menyegzői Tervező Napló mellé lehet megvásárolni, hogy átlátható legyen mikor milyen feladattal és milyen sorrendben érdemes haladni, hogy semmi se maradjon ki és gördülékeny legyen a szervezés menete.

3, Rossz döntések

Ma már hatalmas a túlkínálat az esküvő piacon, akármerre indultok, minden téren rengeteg szolgáltató ajánlatával találkoztok. Az idő pedig, ami a rendelkezésetekre áll a tökéletes Nagy Nap megszervezésére, sajnos véges, így sokszor tapasztalom azt a Jegyespároknál, hogy legtöbbször már belefáradnak keresgélésbe, belefáradnak a rengeteg opcióba, árajánlat variációkba, megbeszélésekbe és a végén a „csak legyünk már túl rajta” érzéssel a szívükben hoznak meg olyan döntéseket, amiket később megbánnak. Ezeknek pedig általában ráfizetés, többlet költség a vége.

Ezt néhány inkorrekt esküvői szolgáltató sajnos ki is használja azzal, hogy elkezdi a Jegyespárokat sürgetni, lelki nyomást gyakorolni rájuk, hogy mielőbb mellette döntsenek. Ha ilyesmivel találkoztok, az egy hatalmas vészjósló jel és inkább álljatok tovább, mert nagy az esély a csalódásra. Természetesen előfordulhat az, hogy egy kiváló szolgáltató naptára gyorsan betelik és az általatok kiszemelt dátum másnak is megtetszik, de egy korrekt szolgáltató ezt higgadtan közli és semmiképp sem próbál lelki nyomást gyakorolni Rátok emiatt, mert fontosnak tartja, hogy az arcotokon őszinte mosolyt lásson, függetlenül attól, hogy mellette döntötök vagy sem.

Szánjatok elegendő időt a döntések meghozatalára, és, ha elakadtok, kérjetek szakértő segítséget. Nem csak a pénzetek, de a boldogságotok is múlik rajta.

4, Váratlan tényezők

Legyen szó egy esküvő megszervezéséről, vagy annak lebonyolításáról, biztos, hogy lesznek olyan váratlan tényezők, amikkel nem számoltatok, nem kalkuláltatok, még a legalaposabb tervezés mellett sem.

Egy váratlan lemondás egy olyan vendég részéről, akit fontosnak éreztetek és ez lelkileg megvisel, aminek megemésztéséhez idő kell. Váratlanul felmerülő konfliktus a családtagokkal, vagy akadékoskodás egyik szolgáltató részéről, egy inkorrekt áremelés, amire nem számítottatok és mivel tapasztalatlanok vagytok az esküvő piacon, bizony nagy mértékben átverhetőek, megtéveszthetőek vagytok (ezt sajnos lesz aki, ki is használja).

Váratlanul több időre van szükség, hogy valamit elintézzetek, vagy egy hosszú és tömény szerződést átolvassatok, ami miatt torlódik a többi teendő is. Vagy valamelyik szolgáltató késik az ígért teendővel, amire kénytelenek vagytok több időt várni. Netán a Ti magánéletetekben, vagy munkátok során adódott olyan plusz elintéznivaló, amire nem számítottatok.

Ekkor jön jól a fent említett haladási ütemterv, hogy láthassátok, hol tudtok időt nyerni és mi az az utolsó határidő az egyes teendők kapcsán, amíg még nyugodtan várakozhattok, és mikor kell továbbhaladni, hogy ne maradjon ki semmi és ne torlódjon rengeteg elintéznivaló az utolsó két hétre.

Szánjatok kellő időt az egész esküvő megszervezésére, hogy legyen alkalmatok néha egy picit megállni és boldogan megélni ezt az utazást, egymás kezét fogva. Higgyétek el az a pár hónap, akár 1 év olyan gyorsan el fog szaladni, hogy jóformán csak azon kapjátok majd magatokat, hogy az esküvő után ücsörögtök, elmélázva az elröppent hónapokon, felidézve a Nagy Nap élményeit, emlékeit.

5, Megfelelési kényszer

Ha csak egy gondolatot viszel magaddal ebből a cikkből, akkor ez legyen az: az esküvőtök elsősorban Rólatok szól, nem a vendégekről.

Engedd meg, hogy kifejtsem, ha ez a gondolat esetleg felborzolta az indulataidat.

Nagyon fontosak a vendégek, hiszen a szeretteitekről van szó, akiket mind-mind szívesen láttok és örülnétek, ha boldogságot látnátok a szemükben, ezzel teljes mértékben egyetértek. Viszont a vendégeitek mind miattatok érkeznek az esküvőre. Azért, hogy Titeket és a Ti szerelmeteket ünnepeljék. Az eddigi 9 éves esküvőszervezői tapasztalatom az, hogy ha a vendégek Rajtatok azt látják, hogy Ti maximális nyugalomban, önfeledten megtudjátok élni a Nagy Nap csodaszép pillanatait, ha sugárzó boldogságot látnak Rajtatok, akkor ők is töltekezni fognak ebből az örömből, boldogságból. Számtalanszor láttam azt, hogy amint egy Jegyespár elengedte azt a görcsös megfelelési kényszert és az ebből adódó stresszt, miszerint minden vendégnek egyenként a kedvére tegyen és élvezték azt a csodanapot, ami miatt mindenki összegyűlt, kisimult minden és a legkötekedőbb vendégnek sem volt kedve szóvá tenni bármi olyan dolgot, ami számára annyira nem tetszett volna. Mert az volt a fontos, hogy a Jegyespárt boldognak látja és ekkor már sokadrangú minden más.

Tudom, hogy ezt könnyebb leírni és tanácsolni, mint megfogadni, főleg, ha esetleg viták, konfliktusok is tarkítják a készülődést a családtagokkal, de amennyire csak lehet, koncentráljatok egymásra és éljétek meg boldogan az esküvőtöket, mert az őszinte boldogságotok át fog ragadni minden vendégre.

6, Büdzsé rossz optimalizálása

Számtalanszor találkozom azzal, hogy a Jegyespárok picit alulkeretezik a büdzsét, amit az általuk megálmodott esküvőre rászánnának. Egy esküvő megszervezése olyan, mint egy házépítés, mindig lehet extra dolgokkal bővíteni az eredeti elképzelést, de ezek mind többletköltségekkel is járnak, amiről jó, ha előre tudtok.

Ezekről én mindig őszintén szoktam nyilatkozni a Jegyespároknak, hiszen tapasztalt Esküvőszervezőként ismerem a reális piaci ár-érték arányokat, a döntés pedig minden esetben a Párokat illeti. Természetesen lehet költséghatékony megoldásokat elérni és a minőség megtartásával költséget optimalizálni, hiszen egy esküvő megszervezése bizony sok pénzzel jár és minden Jegyespárnak az a célja, hogy hatékonyan költse el a rendelkezésre álló büdzsét, úgy, hogy megvalósuljanak az álmaik.

A legfájóbb az, amikor a Jegyespárok úgy írnak alá egy szerződést vagy bólintanak rá egy árajánlatra, hogy elkerüli néhány költségtétel a figyelmüket, ami megdobja majd a végösszeget, és a „sok kicsi sokra megy” elv alapján emiatt futnak ki a tervezett büdzséből.

Még fájóbb, amikor úgy beszélnek rá Jegyespárokra plusz tételeket nem túl korrekt szolgáltatók, hogy arra valójában nincs is szükségük ahhoz, hogy a tervezett esküvő a tervezett minőségben megvalósuljon, de mivel járatlan az esküvő piacon a Pár, így sajnos megtéveszthetőek.

Gondoljátok át, mikor mire költötök és vezessétek a költségvetést egy táblázatban.

Szép és csodákkal teli az esküvők világa, de bizony nem mindenki a legjobbat akarja majd Nektek, ezzel lehet nem árultam el újdonságot. Ha esetleg csalódásnak éled meg a fenti sorokat, sajnálom, én fontosnak tartom, hogy ne csak a rózsaszín felhőt fessem elétek, hanem beszéljek a realitásokról is, hogy elkerüljétek a csapdákat, csalódásokat.

7, A szó elszáll…

Minden esküvői szolgáltatóval kössetek szerződést és a kifizetésekről készüljön számla, írásos bizonylat. Nem, ma már nem elég szóban megállapodni. Ezt a koronavírus járvány alaposan bebizonyította. Sajnos adódhatnak olyan előre nem várt helyzetek, pl. járvány, rendezvények tilalma/korlátozása, helyszín csődbe megy, amikre a boldogsággal teli készülődés során senki nem gondol. Ilyenkor nem tud más megvédeni Titeket, mint az írott szerződések és megállapodások.

A mai napig nagyon sokszor találkozom azzal, hogy számla hiányában kedvezményt ajánl egy szolgáltató, amire a Párok boldogan rábólintanak. Csakhogy ennek nincs nyoma (főként készpénzes fizetések szoktak így zajlani) és egy szerződésbontásnál így hol a bizonyíték a kifizetett összegről? Mire tudtok majd hivatkozni, ha a szolgáltató az utolsó pillanatban lemondja az eseményt, bármilyen bagatell indokra hivatkozva (valószínűleg egy nagyobb összegű szerződést sikerült kötnie ugyanarra a napra). Nagyon sok ilyen csalódástól volt már visszhangos a szakma, de még mindig látom és tapasztalom, hogy sok hasonló eset van szakmán belül.

A koronavírus beköszönte és a tömeges átszervezések során rengeteg Jegyespárral beszéltem, leveleztem, akik ugyanígy szerződés hiányában szenvedtek el pénzveszteséget, éltek át csalódásokat az addig kedvesnek hitt szolgáltatóval szemben.

Ahogy fentebb említettem, nagyon szép az esküvők világa, de pontosan ennyi buktatóval van tele és azt szeretném, ha Ti nem elkerülnétek a csalódásokat. 

Ha egy valami van, amihez minden esetben ragaszkodjatok, az a szerződés és a számla. Egy megbízható esküvői szolgáltatónál ez teljesen magától értetődő dolog. Ahogy az is, hogy ha netán átszervezésre kerül a sor, akkor rugalmas és nyitott, mert az a cél hajtja, hogy a Ti arcotokon őszinte mosolyt lásson, ha kell 1 év múlva, de a munkája egyik fő elismerése a Ti boldogságotok, elégedettségetek.

Bízom benne, hogy ezzel a pár jó tanáccsal segíteni tudtam, hogy a csalódás messze elkerüljön Titeket és végig örömteljesen tudjátok megélni a készülődés időszakát, ahogy magát a Nagy Napot is.

Én azt kívánom, hogy legyen csodákkal teli az esküvőtök és az odavezető út is, élvezzétek minden pillanatát. 🙂

Ha elakadtatok a szervezés során, problémába ütköztetek, vagy kérdésetek van a téma kapcsán, írjatok nekem bátran üzenetet.

Szép napot és mosolygós menyegzőre készülődést kívánok, 🙂

~Ágota~

Tetszett a cikk?

Oszd meg Facebookon:

Share on facebook
Facebook
Copyright 2021 © Minden jog fenntartva | MenyegzőreFel
Scroll Up