fbpx

Hogyan kezdj neki az esküvőd szerevezésének és milyen sorrendben haladj – hasznos tanácsok lépésről-lépésre

Szerző
Hajnik Ágota

Hogyan kezdj neki az esküvőd szervezésének, mik a legfontosabb teendők és milyen sorrendben érdemes haladni a feladatokkal, hogy semmi se maradjon ki és mindent időben el tudj intézni?

Esküvőszervezőként azt kell mondanom, hogy a Jegyespárok aktivitása egyre csak fokozódik. Ezzel együtt ma már az sem ritka, hogy egy esküvői helyszín szabad időpontjai másfél, de egyre gyakrabban már 2 évvel korábban is foglalttá válnak. Főleg, ha igazán jó esküvői helyszínről van szó.

A Jegyespárok egyre korábban kezdenek neki az esküvő szervezésének, ami véleményem szerint, egy pozitív dolog, hiszen minél több idő áll rendelkezésre, annál kényelmesebben lehet haladni a teendőkkel és annál nagyobb az esélye annak, hogy a legjobb, legkiválóbb esküvői szolgáltatók még szabadok a kiválasztott dátumon.

Na de mégis mik az első teendők, mivel kezdd az esküvőd megszervezését?

Az első teendő az esküvői helyszín kiválasztása és lefoglalás legyen, amivel lényegében az esküvőtök dátuma is fixálódik.

Ez egy hosszabb folyamat, általában eléggé komplex, amíg kiválasztjátok a tökéletes helyszínt és személyre szabjátok vagy alakítjátok az árajánlatot az esküvői helyszínnel így elsőkörösen. Persze vannak kivételek és én magam is ismerek olyan Jegyespárt, aki szinte azonnal tudta hol szeretné az esküvőjét tartani, de ez nagyon ritka.

Mielőtt nekivágtok az esküvői helyszínek keresésének először egy picit gondolkodjatok el, hogy milyen stílus, színek, koncepció az, amit igazán el tudnátok magatoknak képzelni az esküvőtöket illetően. Nézegessétek a Pinterest-et, ahol sok-sok ötlet és inspiráció vár Rátok. Azt viszont tartsátok szem előtt, hogy a Pinterest-en található retusált, photoshoppolt képek nem teljesen valósághűek, vagy nem éppen a magyar pénztárcához igazodnak. Ötletgyűjtés gyanánt tudom csak javasolni, inspirációszerzésre.

Az teljesen rendben van, ha még nem tudjátok kristálytisztán meghatározni a stílust, vagy még nem állt össze egészében az esküvőtök koncepciója. Kezdésként jelöljetek ki pár főirányvonalat magatoknak, pl. rusztikus vagy inkább elegáns, netán vintage hangulatú esküvő állna hozzátok közelebb?

Helyszín kapcsán egy természet-közeli, vagy hagyományos csárda jellegű, netán egy elegáns, kastély, vagy rusztikus, modern helyszínt tudnátok elképzelni magatoknak?

Az esküvői helyszín meghatározza az esküvő koncepcióját, stílusát is.

Hagyjatok mozgásteret.

Ha még nincs fix elképzelésetek, akkor nézzetek meg személyesen néhány teljesen eltérő stílusú helyszínt, hogy élőben érezhessétek valóban az az igazán tökéletes helyszín vagy sem.

Oh, igen!

MINDENKÉPP nézzétek meg személyesen a helyszínt, az nem elég, ha csak fotókat láttok róla, szánjátok rá az időt, mert az is lehet élőben teljesen másképp vélekedtek majd, mint csak a fotókat nézegetve.

Azt is érdemes átgondolnotok a helyszín keresés előtt, hogy kb. hány fő lesz majd az esküvőtökön. Egy hozzávetőleges számot kellene meghatározni, pl. 70-80 fő, ugyanis ehhez a tervezett vendéglétszámhoz kell a helyszínt keresni és Tőletek is azt fogja elsőként megkérdezni a helyszín értékesítője/vezetője/képviselője, hogy hány fő várható majd a Nagy Napon.

Ha megtaláltátok a tökéletes esküvői helyszínt, akkor kössetek szerződést és foglaljátok le az általatok legszimpatikusabb időpontra. Ezzel az esküvőtök dátuma is fixálódik.

Az írott szerződés mindennél fontosabb, ehhez ragaszkodjatok és írott megállapodás, illetve számla nélkül ne fizessetek, ne bízzatok meg egyik szolgáltatóban sem. A szó elszáll, az írás megmarad és vitamentesen rögzíti a megállapodásotok részleteit.

Érdemes még a helyszín kiválasztás előtt alaposan fontolóra venni, hogy szeretnétek-e esküvőszervező segítségét kérni az esküvő teljes vagy részleges szervezése kapcsán, vagy időszakosan 1-1 személyre szabott esküvői tanácsadás keretein belül. Egy esküvőszervező abban tud segíteni, hogy sokkal gyorsabban és könnyebben megtaláljátok a számotokra ideális esküvői helyszínt, illetve szolgáltatókat, meg tud Titeket kímélni a felesleges kiadásoktól, a rejtett költségektől, vagy a tanulópénzektől, hogy az esküvőre szánt büdzsét optimálisan, a lehető legjobb megoldásokat választva használjátok fel, és a készülődés időszaka valóban nyugodt, örömteljes legyen, akárcsak maga a Nagy Nap.

Ezt követően kezdjetek csak neki a többi esküvői szolgáltató kiválasztásának.

Elsőként a ceremóniamester vagy vőfély kiválasztását javaslom, aki levezényli, koordinálja az esküvőtöket. A legjobb ceremóniamesterek/vőfélyek naptára gyorsan betelik, ezért érdemes a helyszín megtalálása után ezzel folytatni, személyes véleményem szerint.

Utána pedig következhet az esküvői fotós, videós kiválasztása, akik megörökítik a Nagy Nap minden fontos pillanatát az utókor számára. Az ő munkájuk fogja meghatározni, hogy a Ti gyerekeitek, unokáitok majd mit fognak látni életetek egyik legfontosabb napjából. Válasszatok körültekintően és alapos megfontolás után.

Az általam javasolt lépések tehát sorrendben az esküvő megszervezésekor összefoglalóan:

0. lépés: az esküvőtök stílusának meghatározása, főirányvonalak kijelölése, koncepció átgondolása + vendéglétszám körülbelüli meghatározása + esküvőszervező kiválasztása

1. lépés: esküvői helyszín kiválasztása + szerződéskötés + dátum fixálása

2. lépés: ceremóniamester vagy vőfély kiválasztása

3. lépés: fotós, videós kiválasztása

4. lépés: DJ/zenekar kiválasztása

5. lépés: összes többi esküvői szolgáltató kiválasztása, mint pl.: dekoros, menyasszonyi ruha, meghívó készítő, sminkes, fodrász, stb.

Nem győzöm hangsúlyozni, hogy nincsenek kőbe vésett szabályok, és a saját esküvőtök kapcsán mindig olyan döntéseket hozzatok, ami számotokra a legideálisabb. Lehet más sorrendben is haladni, vagy némelyik teendőt előresorolni, ha valami sokkal-sokkal fontosabb a számotokra. Viszont ne hagyjátok figyelmen kívül a fenti javaslatokat és amint lehet, foglaljátok le a helyszínt és az esküvőtökön dolgozó szolgáltatókat, hogy a végén ne legyen kapkodás, aggódás.

Sokszor kecsegtető azonnal a menyasszonyi ruha keresésével kezdeni, vagy a dekoráció részleteiben hetekig elmerülni (pl. szalvéta színe), de ezeket én kizárólag a fenti 4 lépés után javaslom. Kellően eltudja a venni az időt és ha a szolgáltatói csapat még nem állt össze, akkor nagy az esély arra, hogy a legjobb esküvői szolgáltatók naptára betelik, legalábbis a Ti esküvőtök napján foglalttá válnak. Ilyenkor szokott a legtöbb Menyasszony bepánikolni és nekem ezzel a cikkel pontosan az a célom, hogy Te elkerüld a stresszt, a pánikolást, az aggódást. 🙂

Azt kívánom Neked, hogy teljen különösen meghitt, szárnyaló boldogságban az esküvőre készülés időszaka és a Nagy Nap minden pillanata!

Ha elakadtál az esküvőd szervezése során, problémába ütköztél, vagy kérdésed van az esküvőszervezéssel kapcsolatban, keress bátran és kérj visszahívást ide kattintva, örömmel segítek mindig. 🙂

Szép napot és mosolygós menyegzőre készülődést kívánok, 🙂

~Ágota~


Fotó: Zácsfalvi Gyula
Helyszín: Városliget Café

Megosztás:

Még több cikk

Esküvői kisokos – szervízdíj az esküvői költségekben

Épp egy idei őszi esküvőhöz készítem össze az esküvői helyszínajánlót és a kiajánl...

Tovább olvasom

Esküvői helyszín vis maior – mi van, ha leég a helyszín az esküvő előtt?

Tavaly volt egy visegrádi esküvőm, ahol a Jegyespár pont a most (2024. márc. 09-én) leéget...

Tovább olvasom

30 fős exkluzív esküvő 2 millió Ft alatt

Prémium minőség költséghatékonyan, Budapest egyik legelegánsabb helyszínén, a Gundel Pal...

Tovább olvasom

„a Mi esküvőnk, a Mi szabályaink”

Beleszólnak az esküvőtök szervezésébe? Szájhúzásokkal, fintorral, lehurrogással találk...

Tovább olvasom

Milyen a tökéletes esküvő?

Az én definícióm szerint a tökéletes esküvő: önazonos, Titeket tükröz, a Ti személyis...

Tovább olvasom

Hogyan válassz esküvői fotóst és videóst a Nagy Napra?

A Nagy Nap után az esküvői fotók és videó felvételek őrzik azokat a csodaszép pillanatok...

Tovább olvasom
  • Copyright 2023 Minden jog fenntartva

Copyright 2023 © Minden jog fenntartva | MenyegzőreFel