fbpx

7 + 1 tanács a könnyed és stresszmentes esküvőszervezéshez

Egy esküvőt megszervezni a legapróbb momentumig, időigényes feladat. Rengeteg kérdés merül fel a szervezés során és naponta kell újabbnál újabb döntéseket meghoznotok, miközben ügyeltek a részletekre és odafigyeltek a nagy egész koncepcióra is.

Esküvőszervezői munkám során azt tapasztalom, hogy vannak olyan releváns pontok, amikre, ha odafigyeltek Jegyespárként, akkor sokkal könnyebben fogtok tudni haladni és kevesebb stresszel fog járni a szervezés. Ehhez most 7 + 1 tanácsot gyűjtöttem össze Neked.

1, Menetrend

Én a rendszerek és a rendezettség híve vagyok, mindenhez listát készítek, hogy magam előtt láthassam a teendőket. Cselekedj Te is hasonlóan.

Egy esküvő rengeteg apró részletből áll össze, használj esküvőszervezői menetrendet, hogy a hatalmas feladat-tengerben könnyedén eligazodhass és mindig szem előtt legyen mi a következő lépés. E nélkül folyamatosan elveszve fogod magad érezni.

2, Sorrend

Ha van egy jó menetrended/teendőlistád az előtted álló feladatokkal, akkor kövesd azt szisztematikusan. Ne csapongj a feladatok, teendők között, mert ez rengeteg plusz energiát fog elvenni Tőled. Például ne akarj egyszer 4 szolgáltatói ágból tökéletes szolgáltatót választani azonnal (pl.: ceremóniamester, dekoros, fotós, dj). Egyszerre csak egy szolgáltatói ágban kutakodjatok és ha meg van a tökéletes kolléga, akkor lépjetek tovább.

Az esküvőszervezés során vannak olyan általános fontossági sorrendek (pl. a szolgáltatók kiválasztásának sorrendje), amelyeket érdemes követni, hogy valóban mindennel időben és jól haladjatok. Írtam erről már korábban egy blog cikket (Hogyan kezdj neki az esküvőd szervezésének és milyen sorrendben haladj), olvasd el, ide kattintva.

3, Frusztráció

A legtöbb esetben az okozza a frusztrációt, hogy állandóan úgy érzed „sosem érek a végére”. Ezt az esetek többségében az okozza, hogy nem átlátható az egész folyamat.

Lesznek olyan teendők, amelyek teljesen váratlanul bukkannak elő, ahogy előrehaladtok a részletek kibontásával. Ezzel meg kell barátkozni sajnos, mert ahogy haladtok a szervezéssel, annál több apróbb teendő és átgondolnivaló fog elétek kerülni. Tudd, hogy nem gond, ha ez így történik, de ne is rágódj rajta sokat, mert felesleges.

A szervezés során előfordulhat, hogy esetleg jó barátnak hitt, szívedhez közel álló emberekben csalódsz. Előfordulhat, hogy konfliktusok várnak Rátok, akár a családtagokkal, vagy egymás közt a Pároddal.

Mivel életetek egyik legfontosabb eseményére készültök, így szinte elkerülhetetlen, hogy ne legyen súrlódás. A lényeg viszont az, hogy a napot mindig úgy zárjátok, hogy a szívetekben béke honol és egymást segítve, egymást támogatva haladtok előre. Ezt később a házaséletetek során is gyakorolnotok kell.

4, Időbeosztás

Szánjatok elegendő időt a szervezésre, a részletekre. Kezdjétek időben a szervezést. Ha munka és hétköznapi teendők mellett szervezitek az esküvőtöket, akkor kezdjetek bele legalább 1 évvel korábban, hogy mindenre jusson idő kényelmesen. Még ha a szolgáltatók kiválasztásával gyorsan is haladtok, 1-1 döntés meghozatalához bizony szükség lesz majd időre, kalkuláljatok ezzel.

5, Döntések

Ha elfáradtok a szervezésben, vagy úgy érzitek megterhelő egy az egész, inkább tartsatok egy kis pihenőt. Sokkal jobb egy picit megpihenni, mint „csak legyünk túl rajta” elvvel döntéseket hozni, amiket később megbántok, vagy őrlődtök rajtuk.

Adódhat olyan eset, amikor jóval nehezebben hoztok meg 1-1 döntést, ami teljesen természetes. Szánjatok erre időt és ne engedjetek annak, ha valaki nagyon sürget / nyomást akar rátok gyakorolni. Amelyik esküvői szolgáltató valóban hivatásszerűen végzi a munkáját, nem fog plusz lelki terhet rátok róni a döntés sürgetésével.

6, Türelem

Egy esküvő megszervezése alaposan próbára teszi mindenki türelmét. Később látni fogjátok, hogy ez az egymással szembeni türelem erőpróbája, főként, ahogy közeledtek a Nagy Nap felé, a teendők halmozódnak, és a sok apró mozaikot egy egységes egésszé kell összeilleszteni.

Mély levegő. Mindig jusson eszetekbe, hogy ketten vagytok ebben a folyamatban és ketten mindent le tudtok győzni közösen. Támogassátok egymást.

7, Információk

Ha már előrehaladtatok a szervezéssel és a részletek kibontásánál tartotok, megvannak a kiválasztott esküvői szolgáltatók – akiket lefoglaltatok, szerződtetek –, akkor mindig, de mindig jusson eszetekbe a szolgáltatókkal folyamatos kapcsolatban lenni. Ha valami változik a Nagy Nap menetében, azt mindegyik szolgáltatónak jelezzétek. Sokszor fordul elő, hogy a Jegyespárok fejében ugyan minden részlet egyértelmű, hiszen Ti napestig ezeken gondolkodtok, de egy esküvői szolgáltató sok esküvőn fordul meg egy éven belül, tájékoztassátok és informáljátok őket minden részletről, hogy a Nagy Nap megvalósítása valóban tökéletes és gördülékeny legyen.

+ 1, Őszintén boldog készülődés

Ha csak egy dolog van, amit megfogadsz, akkor az ez legyen: élvezd és éld meg jól a készülődés minden pillanatát!

Úgy el fog röppeni ez a pár hónap, hogy észre sem veszed…akárcsak a Nagy Nap. Az élmények és pillanatok fognak örök-emlékként megmaradni, amelyekre majd évek múltán is örömmel fogtok visszagondolni. Ezért törekedjetek arra, hogy minden napját és percét élvezzétek a készülődésnek és majd a Nagy Napnak. Ezekből fogtok töltekezni a házas évek során is.

Ha szeretnél egy komplex esküvőszervezői segédletet, amely rendszerezetten és részletesen tartalmaz minden teendőt a tökéletes Nagy Nap megtervezéséhez, akkor vess egy pillantást az általam összeállított Menyegzői Tervező Naplóra.

Ha pedig elakadtál a szervezés során, problémába ütköztél, vagy csak kérdések cikáznak benned, írj nekem bátran üzenetet. Beszélgetünk egy jót és utána Te nyugodtabb szívvel, fellélegezve folytathatod tovább a szervezést. 🙂

Szép napot és mosolygós menyegzőre készülődést kívánok, 🙂

~Ágota~


A képet Zácsfalvi Gyula készítette Aida & Márton esküvőjén.
Helyszín: Városliget Café | Smink: Szabó Melinda – Melinda Taylor | Dekoráció és virágkoszorú: Moda Event

Tetszett a cikk?

Oszd meg Facebookon:

Share on facebook
Facebook
Scroll Up
error: Védett tartalom!