fbpx

Hogyan válassz esküvői helyszínt

Szerző
Hajnik Ágota

Az esküvőre készülődés egy végtelenül izgalmas kaland minden Jegyespár életében.

Sokszor hallom azt Menyasszonyoktól, hogy ahogy kinyílik előttük ez a csodákkal teli világ, el is vesznek a rengetegben, annyi ötlet, lehetőség és variáció érkezik szembe velük, hogy hirtelen azt sem tudják, mivel kezdjenek. Ezt a frusztráló érzést szeretném csökkenteni ezzel a cikkel, hogy az esküvőre készülődés időszaka valóban boldogsággal és mosolyokkal tűzdelve teljen számodra.

Ha még csak most vágtok neki az esküvőtök megszervezésének, akkor kezdjetek elsőként az esküvői helyszín kiválasztásával. Ezzel együtt az esküvőtök dátuma is fixálódik majd.

Mindig azt szoktam tanácsolni, hogy a helyszín kiválasztásával inkább teljen el több idő, de az legyen tényleg a tökéletes választás az esküvőtökre, ahol valóban önfeledt boldogságban tudtok majd ünnepelni a szeretteitek körében, felszabadultan.

Inkább szánjatok több időt erre a feladatra, hogy később, a szervezés közben ne ütközzetek még plusz teendőkbe, elintéznivalókba. Főként mert a helyszín és a catering fogja az esküvői büdzsé egy tetemes részét képezni, még akkor is, ha viszonylag alacsony a vendéglétszám.

Gondoljátok át, hogy milyen stílusú esküvőt szeretnétek magatoknak, gyűjtsetek inspirációt, hogy legyenek konkrét, vagy félig kiforrott elképzeléseitek, amelyek mentén helyszínt tudtok keresni. Ha elkezdtek kutakodni, akkor tapasztalni fogjátok, hogy bizony nagyon sok esküvői helyszín létezik. Támpontok nélkül könnyen elvesztek az ajánlatok rengetegében.

Ha stílusban hasonló miliővel rendelkező helyszínt választotok, amelyik szép belső és külső terekkel rendelkezik, akkor oda jóval kevesebb dekorációra lesz szükség, így költségcsökkentést is el tudtok érni. Ellenkező esetben, ha egy stílusban teljesen eltérő helyszínre esik a választásotok, amelyet a dekorációval szeretnétek másra formálni, akkor várhatóan a dekoráció költségei is magasabbak lesznek függetlenül a vendéglétszámtól. Utóbbi esetben az is előfordulhat, hogy 500.000 Ft-nál is magasabb összeg jön ki a dekoráció összegére.

Mindenképp nézzétek meg a kiszemelt esküvői helyszín(eke)t személyesen, akár többször is, mielőtt végleges döntést hoztok. Nagyon szép képeket lehet a weboldalra készíteni, de az is előfordulhat, hogy személyesen a helyszínen sétálgatva nem fogjátok tudni elképzelni ott életetek egyik legfontosabb napját. Képek alapján nehéz végleges döntést hozni.

Mérjétek fel, hogy az adott helyszínnel milyen előnyöket és hátrányok járnak együtt és ezt is mérlegeljétek a döntéshozásnál.

Milyen távolságot kell megtenniük a vendégeknek?

Szükség van szállásra? Ha igen, van elegendő szálláshely a helyszínen és/vagy a közelben?

Hol lesz a szertartás (polgári, templomi)? Ha nem az esküvői helyszínen lesz valamelyik szertartás, akkor milyen távolságot kell megtennie a vendégeknek?

Milyen közel vannak lakóházak a környéken? Van-e zajkorlátozás?

És még sorolhatnám.

Fontos szempont az is, hogy a helyszín árajánlata mit foglal konkrétan magába?

Pl. lehet alacsony vagy egyáltalán nincs bérleti díj, de a bútorok adottak a helyszínen, vagy nektek kell majd asztalt, székeket bérelni? Egyáltalán megfelelő számotokra a helyszínen rendelkezésre álló bútorzat vagy majd bérelni szeretnétek más stílusban? (a bútorbérlés újabb költségeket fog felvetni)

A szertartáshoz biztosítanak minden bútorzatot, amire szükségetek lesz? Van ennek bérleti díja?

Bátran kérdezzetek rá az árakra és ha valami nem egyértelmű inkább tegyetek fel több kérdést, hogy minden információ birtokában tudjatok döntéseket hozni, akár a helyszín kiválasztásánál, akár később a szervezkedés során. Nem kis tételt fogtok a helyszínen hagyni, így az a természetes, ha minden felmerülő kérdésre választ kaptok a helyszíntől kedvesen.

Az a legideálisabb, ha az esküvő előtt min. 6 hónappal, vagy 1 évvel korábban lefoglaljátok a kiválasztott esküvői helyszínt. Mindenképp kössetek szerződést, amiben rögzítésre kerülnek a fizetési feltételek is.

Természetesen kevesebb idő alatt is lehet esküvőt szervezni, ne aggódj, ha kevesebb idő áll a rendelkezésetekre, de számolj azzal, hogy a Rátok váró feladatokat, teendőket kevesebb idő kell elvégeznetek, ami frusztráló lehet egy ponton túl.

Ha szeretnél egy átfogóbb képet, tanács-sorozatot az álom-esküvő megszervezéséhez, akkor töltsd le „A tökéletes Nagy Nap 12 + 1 pontja” pdf dokumentumot, ahol részletesebben beszélek a szervezési folyamatról, hogy a boldogság végig elkísérjen Titeket az esküvőre készülődés során.

Ha elakadtatok, vagy segítségre van szükségetek a tökéletes helyszín megtalálásához, a szervezés valamelyik lépéséhez, akkor kérjetek nyugodtan visszahívást.

Szép napot és mosolygós menyegzőre készülődést kívánok, 🙂

~Ágota~

Megosztás:

Még több cikk

Esküvői kisokos – szervízdíj az esküvői költségekben

Épp egy idei őszi esküvőhöz készítem össze az esküvői helyszínajánlót és a kiajánl...

Tovább olvasom

Esküvői helyszín vis maior – mi van, ha leég a helyszín az esküvő előtt?

Tavaly volt egy visegrádi esküvőm, ahol a Jegyespár pont a most (2024. márc. 09-én) leéget...

Tovább olvasom

30 fős exkluzív esküvő 2 millió Ft alatt

Prémium minőség költséghatékonyan, Budapest egyik legelegánsabb helyszínén, a Gundel Pal...

Tovább olvasom

„a Mi esküvőnk, a Mi szabályaink”

Beleszólnak az esküvőtök szervezésébe? Szájhúzásokkal, fintorral, lehurrogással találk...

Tovább olvasom

Milyen a tökéletes esküvő?

Az én definícióm szerint a tökéletes esküvő: önazonos, Titeket tükröz, a Ti személyis...

Tovább olvasom

Hogyan válassz esküvői fotóst és videóst a Nagy Napra?

A Nagy Nap után az esküvői fotók és videó felvételek őrzik azokat a csodaszép pillanatok...

Tovább olvasom
  • Copyright 2023 Minden jog fenntartva

Copyright 2023 © Minden jog fenntartva | MenyegzőreFel