fbpx

2 + 1 dolog, ami a legtöbb problémát és stresszt szokta okozni az esküvőkön

Szerző
Hajnik Ágota

Egy esküvő megszervezése izgalmas feladat minden Jegyespár életében, de nem feltételen csak mosolygással van kikövezve az út, amíg elérkeztek a Nagy Naphoz. Ebben a blogcikkben arról a 2 + 1 dologról szeretnék írni, ami saját Esküvőszervezői tapasztalatom szerint a legtöbb stresszt és problémát szokta okozni a Jegyespárok életében.

Sokszor hallom a Jegyespároktól, hogy a kezdeti lendület után, ahogy kiválasztották az első pár szolgáltatót az esküvőjükhöz – ezek általában: esküvői helyszín, Ceremóniamester/Vőfély, Fotós, Videós, Zenei szolgáltató, Dekoros – , megkönnyebbülve felsóhajtanak, hogy a szervezés felén már túl vannak és milyen egyszerű is volt ez az egész. Igen, ám, csakhogy az előbb említett szolgáltatókon kívül még szükség lesz várhatóan: meghívósra, sminkesre, fodrászra, menyasszonyi ruhára, vőlegényi ruhára, átöltözős menyecskeruhára és ezzel harmonizáló öltözetre a vőlegénynek, ékszerekre, kiegészítőkre, tortára….és még esetleg szálláshelyre, transzferre (szálláshelyre szállítani az embereket), bérelt bútorokra, fénytechnikára, stb., attól függően, hogy milyen felépítésű lesz az esküvőtök.

Tehát az első pár szolgáltató kiválasztása után sajnos még jó pár teendő fog Rátok várni, bár jó érzéssel tölthet el, hogy egy nagy adag teendőn már túl vagytok.

Ha a szolgáltatók kiválasztásával meg vagytok, kötöttetek mindenkivel szerződést és megtörténtek a foglalók/előlegek kifizetése, akkor még nagyon sok apró részlet vár tisztázásra, ami a Nagy Nappal kapcsolatos, amihez mind idő szükséges, hogy együtt átgondoljátok, átbeszéljétek és döntéseket tudjatok hozni. Az idő pedig gyorsan halad és sokszor tapasztalom, hogy azon kapja magát a Jegyespár, hogy hupsz 2-3 hét van hátra és a saját készítésű dolgokkal még nem is foglalkoztak.

1, Saját készítésű dolgok utolsó pillanatra hagyva

Vannak olyan Jegyespárok, akik szeretnék maguk készíteni pl. a meghívót, vagy a dekorációban részt vállalni, hogy a saját kezük munkája is benne legyen az esküvőbe, amivel nincs semmi gond. A legnagyobb problémát az időbeosztás szokta jelenteni.

Sokszor tapasztalatom az esküvői tanácsadásra érkező Jegyespároknál, hogy rengeteg mindent terveznek magukra vállalni, de nem gondolják át, hogy mindezt munka, hétköznapi teendők és az esküvő egyéb részleteinek egyeztetése során kell beiktassák, miközben jól esne néha egy kis pihenő is.

Ha azt tervezitek, hogy Ti magatok készítetek valamit az esküvőhöz, akkor azt javaslom, hogy olyan hamar kezdjetek neki az adott feladatnak, amilyen hamar csak lehet.

Ahogy közeledtek a Nagy Naphoz rengeteg apró mozaikdarabot kell összefésülni, egyeztetni, ami rengeteg időt visz el majd Tőletek és nagyon limitált lesz az a szabadidő, amit a saját készítésű dolgokra tudtok szánni. Az pedig semmiképp sem jó, ha minden ilyen teendő az utolsó 1-2 hétre marad és hulla fáradtan már csak azt várjátok, hogy túl legyetek az egész eseményen.

Nagy általánosságban a saját készítésű dolgok, amiket sok esetben a Jegyespárok maguk szeretnék készíteni pl.: meghívó, vendégkönyv saját grafikával, ülésrend elkészítése nyomtatással és minden grafikai anyag kivitelezése nyomtatással, köszönetajándékok beszerzése és összekészítése, egyedi feliratú táblák elkészítése, szülőköszöntő ajándékokhoz egyedi dolgok, ajándékos doboz elkészítése, házi pálinkákra szánt egyedi címkék legyártása, stb.

Ha ezek között van olyan, amit mindentől függetlenül el tudtok már jó előre készíteni, tudtok vele foglalkozni, akkor ne habozzatok akár hónapokkal a Nagy Nap előtt elkészíteni, vagy beszerezni hozzá minden kelléket. Egy példát említve, ha a köszöntő táblát Ti magatok szeretnétek beszerezni és kalligrafikus írással ráírni az általatok szimpatikus szöveget, akkor ezzel már tudtok jó előre haladni és a tábla elkészítése már kipipálható a feladat listán akár 3 hónappal az esküvő előtt is.

Érdemes átgondolni, hogy az egyes teendők között van-e kölcsönhatás. Pl. nem fogjátok tudni elkészíteni az ülésrendet, ami az esküvő előtti napokban fog fixálódni, de ha Ti magatok akartok nyomdailag is kivitelezni valamilyen/vagy minden grafikai anyagot (ültetőkártya, asztalszám, menükártya, stb.), akkor kérjetek be előre a nyomdáktól árajánlatokat és legyen kiválasztva a nyomda, ahol majd készíttetetitek az adott grafikai anyagokat.

Ha elkészült a meghívótok, amit magatok szerkesztettetek, akkor el tudjátok készíteni pl. az adott grafikával az asztalszámok grafikáját, vagy a vendégkönyvhöz/egyedi címkékhez (ha terveztek ilyet) össze tudjátok állítani a grafikai anyagot, hogy csak a nyomtatás maradjon hátra.

Ha vannak egymással összefüggő teendők, akkor gondoljátok alaposan át, hogy milyen sorrendben haladtok és szabjatok határidőket, különben könnyen eltelnek „észrevétlenül” hónapok anélkül, hogy bármivel haladtatok is volna. Természetesen fogtok haladni, hogy az esküvő többi részletével foglalkozni fogtok, de visszalyukadunk a fentebb említett problémához, hogy utolsó hetekre, napokra csúsznak a saját készítésű dolgok.

Ha sok mindent készítetek Ti magatok, akkor érdemes a logisztikára is gondolni, azaz arra, hogy ezek mind mikor és hogyan jutnak el az esküvő helyszínére. Valamint mikor és ki fogja ezeket kitenni a megfelelő, előre megtervezett helyre. Pl. az ültetőkártyákat és köszönetajándékokat Ti nem fogjátok tudni kitenni, mert amíg ezzel bíbelődnétek vagy a menyasszonyi smink/frizura, vagy épp a kreatív fotózásotok zajlana, arról nem is beszélve, hogy ezek egy kisebb létszámú esküvő esetén is akár több órát igénybe vevő feladatok.

Nem javaslom, hogy Menyasszonyként vagy Vőlegényként az esküvő napján Ti installáljátok a dekorációt, vagy foglalkozzatok bármilyen teendővel, ami az esküvővel kapcsolatos. Legyenek segítőitek, legyen egy profi szolgáltatói csapat mellettetek, Esküvőszervezővel az élen, akik minden terhet levesznek aznap a vállaitokról és Ti, ill. a szeretteitek felszabadultan és végtelen nyugalommal tudjátok élvezni a Nagy Nap minden csodaszép pillanatát a készülődéssel együtt. Hidd el, óriási különbséget fog jelenteni teljes nyugalommal jelen lenni aznap, megélve minden életre szóló pillanatot, mint idegesen, túlhajszoltan átszaladni az egész napon, amire egyszer adatik lehetőség ebben a formában.

2, Ülésrend

Az egyik sarkalatos pont, ami sok agóniát szokott okozni a Jegyespárok életében, azaz az ülésrend elkészítése. Kit ki mellé ültessetek, ki kivel tudna beszélgetni, ki kire van megsértődve, lesz-e konfliktus, ha két egymásnak nem szimpatikus vendéget egymásmellé ültettek, és még sorolhatnám.

Az ülésrend megalkotásához először is a vendégeitek visszajelzéseire lesz szükségetek, hogy biztosan részt vesznek az esküvőn és ha igen, egyedül érkeznek vagy lesz-e kísérőjük, család esetén jönnek-e a gyerekek mind.

Amíg minden vendégetekkel egyeztettek általában elég sok idő el szokott menni és javaslom, hogy inkább többször kérjetek biztos visszajelzést, hogy elkerüljétek az utolsó pillanatos lemondásokat.

A létszám fixálása a költségek szempontjából is fontos dolog, hiszen a helyszín és catering felé is le kell adnotok az információt ált. az esküvő előtt 7-10 nappal, ami alapján elkészül az előzetesen véglegesített költségkalkuláció az esküvőtökre.

Ha lehet egy jó tanácsom, nem szükséges sokat görcsölni az ülésrenden. Ugyanis az ülésrend jellemzően a vacsora idejére szól és utána úgyis mozgolódni fognak a vendégek, átülnek egymáshoz, táncolnak, egymással beszélgetnek az italpultnál, stb.

Ha van esetleg 2 olyan személy, akik nincsenek jóban egymással, akkor bizonyára ők is ki fogják bírni azt a 1,5 órát, amíg a vacsora miatt azonos asztaltársaságnál ülnek és biztosan találnak majd maguknak szimpatikusabb beszélgetőpartnereket is.

Természetesen figyeljetek oda az etikettre, miszerint a család közelebbi tagjai üljenek közelebb a Főasztalhoz és az együtt/párban érkező vendégek egymás mellé kerüljenek, de ezen felül Rátok van bízva a döntés, hogy milyen asztaltársaságokat alakítotok ki.

Plusz tipp: dönthettek úgyis, hogy csak az asztaltársaságokat határozzátok meg és az adott asztalon belül nincs fixált hely, hanem azon belül mindenki oda ül, ahova szeretne. Ez megkönnyíti számotokra az ülésrend kialakítását.

Figyeljetek arra, hogy minden, esküvőtökön résztvevő vendég neve szerepeljen a kinyomtatott ülésrenden és ne felejtsetek le senkit, mert ez kellemetlen helyzeteket szülhet.

+1, Megfelelési kényszer

Nagyon sokszor látom, hogy a Jegyespárok azért stresszelnek, mert szeretnének minden vendégüknek a kedvére tenni, szeretnének mindenkinek örömet szerezni és mellette még a családi elvárásoknak is megfelelni abban reménykedve, hogy mindenki maximálisan elégedett lesz.

Az a rossz hírem több év esküvőszervezői tapasztalattal a hátam mögött, hogy egy esküvőn egyszerre mindenkinek nem fogunk tudni ugyanúgy a kedvére tenni, mert annyira különbözőek vagyunk eltérő ízlésvilággal és annyira eltérő élményekkel, lelkiállapottal fognak a vendégeitek megérkezni az esküvőre, hogy gyakorlatilag lehetetlen mindenkinek ugyanúgy a kedvében járni.

Egy dologra viszont szeretném felhívni a figyelmeteket, ami tapasztalásom szerint egy elhanyagolt információ, pedig nagyon sokat hozzá tehet ahhoz, hogy Ti magatok és a vendégeitek is maximálisan jól érezzétek magatokat a Nagy Napon.

A vendégek miattatok érkeznek az esküvőre, azért, hogy Titeket boldognak lássanak és osztozzanak azokban a szépséges pillanatokban, amellyel együtt elkezdődik a házaséletetek. Számtalanszor megfigyeltem, hogy ha a Jegyespár fel tud kellőképp oldódni, szívvel-lélekkel jelen tud lenni a menyegzőn (anélkül, hogy plusz feladatok terhelnék őket vagy a szeretteiket), megtudja élni az esemény fontos pillanatait, akkor ez a felszabadult boldogság és öröm nagyon könnyen átragad a vendégekre is, akik Veletek együtt osztoznak ezekben az élményekben. Véleményem szerint ez egy fontos kölcsönhatás és ez az egyik kulcsa annak, hogy egy tökéletes Nagy Napot tudjatok majd magatok mögött. Ugyanis, amint együtt élitek meg mindannyian felszabadultan az esküvő csodaszép pillanatait, akkor már a legkritikusabb embernek is mindegy lesz, hogy éppen milyen színű a dekoráció, vagy legyen bármiről szó, ami a kritika tárgya lehet.

Ha azon aggódtok folyamatosan, hogy mindenki jól érzi-e magát, akkor megfosztjátok magatokat azoktól az élményektől, amikre majd a házassági évfordulók során tudnátok visszagondolni és hidd el bánni fogjátok, hogy a görcsös megfelelés elhomályosítja az örömteljes pillanatokat.

Nagyon gyorsan el fog szaladni a Nagy Nap. Tele lesz rengeteg élménnyel, eseménnyel, figyeljetek arra oda, hogy felszabadultan tudjátok megélni.

Ha lesz aznap bármi, ami nem 100%-ig úgy alakul, ahogyan azt elterveztétek, akkor se aggódjatok miatta, mert mindezt valószínűleg csak Ti fogjátok látni, észrevenni. Legyen egy megbízható, tapasztalt, profi szolgáltatói csapat mellettetek, akik kezelnek a háttérben minden felmerülő problémát és megoldnak helyettetek. Merjétek magatokat a kiválasztott szolgáltatóitokra rábízni és Ti élvezzétek minden pillanatát az egybekeléseteknek. 🙂


Ha szeretnél még ennél is több hasznos infóval gazdagodni, hogy a Nagy Napra stresszmentesen és boldogan tudjatok készülődni tudatosan, akkor várlak szeretettel az ápr. 30-án megrendezésre kerülő Menyegzőre Felkészítő Online Workshopon, ahol pont erről fogok beszélni.

Ez nem csupán egy elméleti workshop, hanem lesz lehetőséged kérdezni is minden blokk végén.

Amiről szó lesz dióhéjban:

  • a költségvetés vezetésében → hogy átláthatóak legyenek a költségek és bizony a rejtett költségekről is szót fogok ejteni, amikről sok szolgáltató nem szívesen beszél,
  • a költségek csökkentése okos megoldásokkal,
  • a hátralévő teendők rendszerezéséről fogok rengeteg infót elmondani,
  • elmondom hol szokott a legtöbb Jegyespár hibákat véteni, milyen buktatók és csapdák várhatnak Rátok,
  • milyen teendők merülnek fel az esküvő előtt, amikre a Jegyespárok nem gondolnak,
  • a Nagy Nap Forgatókönyvét és logisztikáját is összeállítjuk közösen,

hogy a workshop után már kész tervekkel, leírásokkal, menetrenddel távozz és ezeken maximum csak finom hangolni kelljen a következő hetekben, hónapokban. Tudj meg még több infót a Menyegzőre Felkészítő Online Workshopról ide kattintva.

Ha kérdésed van a témával kapcsolatban, vagy segítségre van szükséged a szervezésben, esetleg az esküvőd lebonyolításában, akkor írj nekem bátran. 🙂

Legyen szép napod és legyen mosolygós a menyegzőre készülődésed. 🙂

Szeretettel:

~Ágota~

Megosztás:

Még több cikk

Esküvői kisokos – szervízdíj az esküvői költségekben

Épp egy idei őszi esküvőhöz készítem össze az esküvői helyszínajánlót és a kiajánl...

Tovább olvasom

Esküvői helyszín vis maior – mi van, ha leég a helyszín az esküvő előtt?

Tavaly volt egy visegrádi esküvőm, ahol a Jegyespár pont a most (2024. márc. 09-én) leéget...

Tovább olvasom

30 fős exkluzív esküvő 2 millió Ft alatt

Prémium minőség költséghatékonyan, Budapest egyik legelegánsabb helyszínén, a Gundel Pal...

Tovább olvasom

„a Mi esküvőnk, a Mi szabályaink”

Beleszólnak az esküvőtök szervezésébe? Szájhúzásokkal, fintorral, lehurrogással találk...

Tovább olvasom

Milyen a tökéletes esküvő?

Az én definícióm szerint a tökéletes esküvő: önazonos, Titeket tükröz, a Ti személyis...

Tovább olvasom

Hogyan válassz esküvői fotóst és videóst a Nagy Napra?

A Nagy Nap után az esküvői fotók és videó felvételek őrzik azokat a csodaszép pillanatok...

Tovább olvasom
  • Copyright 2023 Minden jog fenntartva

Copyright 2023 © Minden jog fenntartva | MenyegzőreFel